15 października (wtorek), godz. 17.00
Czy nowe technologie wypierają kulturę, jaką znamy i w zamian tworzą nową? Czy możemy okiełznać i uczłowieczyć AI? Jaką to ma wartość? Czy żyjemy w okresie przejściowym, po którym „wszystko” już będzie inne? Pytań związanych z nowymi technologiami w kulturze jest coraz więcej, codziennie powstają nowe algorytmy i ulepszenia, które nie omijają świata kultury.
Podczas Spotkania podyskutujemy o teraźniejszości i przyszłości kultury i sztuki, a naszym przewodnikiem po świecie nowej sztuki będzie wybitny artysta multimedialny Piotr Wyrzykowski, którego prace można podziwiać w wielu miejscach (m.in. jedna z jego prac znajduje się w MoMA w Nowym Jorku.
Wstęp wolny, zgłoszenia mailowe do 10 października: pomyslodalnia@gmail.com, kongres@pomorzekultury.pl
Osoby ze szczególnymi potrzebami dotyczącymi udziału w wydarzeniu, proszone są o zgłoszenie tego faktu mailowo: pomyslodalnia@gmail.com lub telefonicznie: 608-661-616.
Piotr Wyrzykowski – doktor sztuki, wykładowca na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, artysta multimedialny, performer, scenograf, vj. Autor aplikacji mobilnych, instalacji interaktywnych, działań w przestrzenni publicznej, reżyser performansów multimedialnych
i filmów wideo. Rozwija teorię transformizmu w sztuce. Eksperymentuje z językiem sztuki, eksploruje kreatywny potencjał współczesnych mediów komunikacyjnych. Dyplom w Pracowni Intermedialnej „Pi” prof. Witosława Czerwonki, ASP Gdańsk
Debiutował jako performer w 1990, (Galeria Wyspa) współtworząc duet Ziemia Mindel – Wurm. (z M. Rogulski). Od lat 90. aktywnie uczestniczy w współtworzeniu gdańskiego środowiska artystycznego, angażując się w inicjatywy twórcze i działania społecznościowe.
Wyrzykowski współtworzył Otwarte Atelier, którego siedziba mieściła się w budynku dawnej łaźni miejskiej (obecnie CSW Łaźnia). Był wiceprezesem Fundacji Wyspa Progress. Współpracował z Fundacją Sfinks tworząc jedne z pierwszych w Polsce wizualizacji na żywo do muzyki techno. Obecnie jest członkiem rady Fundacji Kolonii Artystów. Jego aktualna aktywność z wykorzystaniem najnowszych technologii do kreowania globalnych partycypacyjnych performance i instancji wideo jest rozwinięciem indywidualnych wystąpień z lat 90-tych.
Współzałożyciel i dyrektor artystyczny grupy C.U.K.T. (Centralny Urząd Kultury Technicznej), wykorzystującej prekursorsko zasięg Internetu do działań artystycznych i aktywistycznych (Kampania Prezydencka Wiktorii Cukt, 2000). Jest autorem pionierskiej polskiej pracy internetowej (44, 1999) opartej na poczcie królów polskich Matejki. Praca wideo („Beta Nassau” 1993) znajduje się w kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku. Praca wideo („Atomic Love”, 2006) znajduje się w kolekcji Musée National d’Art Moderne Centre Georges Pompidou w Paryżu. Jego prace znajdują się również w kolekcjach, Muzeum Nowoczesnym we Wrocławiu, Muzeum Sztuki w Łodzi, NOMUS w Gdańsku, CSW Zamek i prywatnej kolekcji Pinchuk Center w Kijowie.