Od 08.04 do 08.06 rezydentkami programu AiR Goyki 3 będą Ania Jeglorz w dziedzinie sztuk wizualnych oraz Mira Mańka w dziedzinie literatury.
W czwartek 06.06 odbędzie się spotkanie podsumowujące ich pobyt w Sopocie. W trakcie pobytu obie rezydentki zaproszą do udziału w dodatkowych spotkaniach, skupionych na ich projektach.
Dramat.spotkania – projekt Miry Mańki
Imagining the timescape: Warsztat spekulatywnego wyobrażania czasu – warsztat Ani Jeglorz
Ania Jeglorz – rocznik ’96, absolwentka łódzkiej ASP.
Interesuje ją słowo, język, komunikacja i jej brak // radykalna bierność // przeszłość, która nadejdzie // sny, w których drzemały pewności i marginesy rzeczywistości.
Bliskie jej są kierunki łączące projektowanie ze sztuką wizualną, rysunek oraz typografia.
Od 2019 współprowadzi Galerię Garaż, działającą na początku w Łodzi, w formie kuratorskiej, później w postaci kolektywu performatywnego.
Mira Mańka – zajmuje się reżyserowaniem, dramaturgią i pisaniem na scenę. Jest tegoroczną absolwentką Wydziału Reżyserii Dramatu Krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych. Stypendystka European Theatre Convention na rok 2023.
Rezydentka programów: Heart of Europe (2023), Międzynarodowego Festiwalu Szekspirowskiego: Nowy Yorick (2023), Komuny//Warszawa (2023), Sceny Nowej Dramaturgii (2022), Sopot NonFiction (2021), dwukrotnie Młodzi i Nowy (Łódź, 2021 i 2022), Młodzi w Starym: online (2020), Młodzi w Starym (Kraków, 2019).
Za Piknik pod wiszącą skałą otrzymała Grand Prix dla najlepszego młodego reżysera Festiwalu Koszalińskie Konfrontacje Młodych “m-teatr” (2020), a Szekspir: makieta został doceniony I nagrodą konkursu SzekspirOFF oraz Nagrodą Publiczności na Festiwalu Szekspirowskim, 2021.
Reżyserowała na zaproszenie Narodowego Starego Teatru w Krakowie (Czartoryska. Artefakty.,2019; Mała Syrenka, 2020), Teatru Współczesnego w Szczecinie (Piknik pod wiszącą skałą, 2020), Festiwalu Opera Rara (Enoch Arden, 2020), Festiwalu Szekspirowskiego i Teatru Tańca Rozbark (Szekspir: makieta, 2021), Teatru Nowego w Łodzi (Moim babkom rewolucjonistkom, 2021), Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu (Kamizelka, 2022 oraz Sztuka kochania, 2023), Teatru Polskiego w Poznaniu, Festiwalu Szekspirowskiego (Lover’s complaint, 2023). Jest autorką tekstów do własnych spektakli, a w 2022 stworzyła scenariusz do Tajemniczego Ogrodu w reżyserii Tomasza Fryzeła, Teatr Łaźnia Nowa.
Biega, medytuje, studiuje techniki twórczego feedbacku.