21 lutego o godz. 18.30, w siedzibie tymczasowej Goyki 3 Art Inkubatora, odbędzie się spotkanie z artystami wizualnymi z Holandii – Julią Sokolnicką i Wael el Allouche.
Kolejni goście sopockiego Art Inkubatora przyjadą na zaproszenie Weroniki Morawiec (noks collective) oraz Goyki 3 Art Inkubatora. W ramach rezydencji, zaprezentują swoje projekty dotyczące ruchów społecznych i rewolucji w duchu non-violent. W Sopocie rezydenci spotkają się z artystką Anną Steller i badaczką PANu Bogną Hall oraz zainteresowanymi mieszkańcami, aby podyskutować o tym, jak oddolne, niepolityczne ruchy społeczne mogą wpływać na stan społeczeństwa i kraju. Spotkanie artystów będzie także wstępem do ich pierwszej wspólnej pracy. Sopot stanie się ich obserwatorium społecznym i źródłem inspiracji.
Dzień wcześniej, 20 lutego, o godz. 18 30 w Sopot Centrum, (poziom 1), otwarta zostanie wystawa Julii Sokolnickiej i Waela el Allouche. Wystawa czynna będzie w piątek 21 lutego do godziny 18.00 oraz w sobotę 22 lutego do godziny 16.00
Spotkanie z artystami, wystawa oraz badania w Sopocie są serią wydarzeń artystycznych INNE RYTMY: nonviolent revolutions.
Wstęp wolny.
Przyjazd i pobyt Julii Sokolnickiej i Waela Allouche jest możliwy dzięki wsparciu finansowemu STIMULERINGSFONDS NL.
noks collective {noks to 0,001 luksa, jednostki emisji lumenów}
To kolektyw artystyczno-kuratorsko-producenckim, poruszający się w obszarze sztuki mediów i light art. Celem praktyki kolektywu jest tworzenie więzi pomiędzy wszystkimi elementami projektów: emocjonalnej interakcji pomiędzy czynnikami ludzkimi i nie-ludzkimi, która tworzy całościowe doświadczenie, pozwalające na otwarcie nowych perspektyw i zmianę w postrzeganiu.
Kolektyw działa interdyscyplinarnie, tworząc międzynarodowe kolaboracje pomiędzy instytucjami, galeriami sztuki i artystami różnych dziedzin. Dzięki jego działaniom powstaje wspólna przestrzeń, w której uczestniczyć aktywnie może zarówno twórca, jak i widz. Członkowie kolektywu czerpiąc inspirację z codziennego życia chcą mówić o istotnych tematach społeczno-kulturalnych.