Opis
Webwriting to sztuka pisania tekstów internetowych, na którą wpływają: potrzeby czytelnika, wymogi wyszukiwarki i lektura z ekranu. Obejmuje obszerne artykuły poradnikowe, budujące świadomość marki, autorytet w Google i zaufanie czytelnika.
Zajęcia odbędą się 19 marca w Goyki 3 Art Inkubatorze.
Podczas szkolenia nauczysz się, jak dzięki dobrze napisanym i zoptymalizowanym artykułom blogowym stać się liderem dla zapytań w dziedzinie, z której chcesz być znany.
W programie:
- jak zbierać artykuły w grupy tematyczne wokół strony filara, by podnieść swoją pozycję w wyszukiwarce
- czym jest persona i jak pisać z myślą o swoich idealnym czytelniku
- jak analizować słowa kluczowe i wydobyć z nich intencje czytelników
- na co zwrócić uwagę podczas kwerendy w Google, by tekst się wyróżniał, a jednocześnie odpowiadał oczekiwaniom czytelnika
- jak zwiększyć przejrzystość wizualną tekstu i ułatwić skanowanie
- 4 formaty tekstów internetowych: przewodnik krok po kroku, lista, całościowy przewodnik, rozbudowana definicja
- sposoby na tytuł, który złoży realistyczną obietnicę
- uniwersalny 3-zdaniowy szablon lidu
- sztuczki stylistyczne, które dodadzą blasku tekstom.
10.00 – rozpoczęcie zajęć
13.00-14.00 – przerwa na lunch
17.00 – zakończenie zajęć
Prowadząca:
Joanna Wrycza-Bekier – doktor nauk humanistycznych, trenerka biznesu. Bada teksty internetowe, literackie, naukowe i szuka w nich zasad ciekawego pisania. Autorka 7 książek, które pomagają lepiej pisać, m.in. „Magia słów”, „Fast text”, „Webwriting”, a także kilku powieści. Wykładała na wielu biznesowych studiach podyplomowych i wypowiadała się jako ekspert na portalach Pracuj.pl, Whitepress, FreshMail, Marketer Plus, Prowly, PRoto, i Puls Biznesu. Jej blog Poradnik Pisania (http://poradnikpisania.pl), istniejący od 2011 roku, ma kilka tysięcy czytelników, których łączy pasja pisania.