W okresie powojennym mieścił się tutaj żłobek tygodniowy (1947‒1953). Później willę podzielono na mieszkania komunalne, gdzie mieszkało osiem rodzin. W 2013 roku ostatnia z nich wyprowadziła się do nowego lokum. Opuszczony budynek inspirował młodych artystów, którzy zaczęli w nim tworzyć wystawy i organizować koncerty. Kolektyw Gnojki na Goyki aktywnie włączył się w proces oswajania przestrzeni willi dla sztuki. Regularnie pojawiali się w niej artyści związani z klubokawiarnią Dwie Zmiany i zapraszani przez nich goście.
W 2012 roku w Sopocie odbyła się pierwsza edycja festiwalu sztuki w przestrzeni publicznej ARTLOOP organizowanego przez Państwową Galerię Sztuki we współpracy z kuratorkami Emilią Orzechowską i Leną Dulą. Dla artystów kolejnych pięciu edycji festiwalu inspiracją było miasto z jego wizerunkiem letniego kurortu, ale również kameralnością wpisaną w miejsca nieoczywiste. Takim miejscem okazała się też willa Jünckego. Tutaj dziennikarz muzyczny Piotr Metz przez dwa lata organizował swój projekt Wieża ciśnień. W 2015 roku zaprosił do domowego muzeum, gdzie można było obejrzeć m.in. okładki płyt zaprojektowane przez Andy’ego Warhola czy wieżę z puszek po zupach Campbella. W budynku czekały na widzów slajdy i prezentacje filmowe, spontaniczne zdarzenia i niecodzienne opowieści. Na klatce schodowej w akustycznych odsłonach wystąpili Wojtek Mazolewski, Lilli Hats Roses i So Flow. W 2016 roku willa stała się domem Beatlesów z odtworzonym białym pokojem Yoko Ono i Johna Lennona.
Kiedy historia festiwalu dobiegła końca, jego pomysłodawczyni – ówczesna wiceprezydentka miasta Joanna Cichocka-Gula – zaproponowała stworzenie w miejsce festiwalu instytucji kultury, która realizowałaby i rozwijała najważniejsze idee przyświecające festiwalowi, a co więcej, wspomagała proces twórczy i służyła artystom kompleksową pomocą. W 2016 roku Miasto Sopot podpisało umowę związaną z przyznaniem środków unijnych na remont budynku Goyki 3. Powstał plan prac konserwatorskich i remontowych oraz zarys koncepcji związanej z funkcjonowaniem instytucji.
W 2019 roku powołano do życia instytucję Goyki 3 Art Inkubator, a w 2021 roku, po zakończeniu remontu, instytucja przeniosła się do nowej siedziby z wyjątkową historią, która do dziś pozostaje jej inspiracją.
Fryderyk Wilhelm Jüncke was the son of a merchant born in Lubeka, Fryderyka Antona Johanna Jüncke, who owned a winery (Rathskeller) in Gdańsk.
His guests included king Frederick William IV of Prussia, German Emperor William I and king Frederick William III of Prussia.
After Fryderyk Anton’s death, the company was managed by his son, Albert Theodor, and by Fryderyk Wilhelm, since 1867.
In the years 1891-1897, Fryderyk Wilhelm Jüncke was a councilman of Gdańsk and the provisioner of the Corpus Christi church and hospital in Gdańsk.
In the years 1877-1903, Johann Heinrich Prochnow commisioned by Jüncke built a magnificent villa with the gardener’s hut, orangery and a winery on the Shefflerstrasse 1-3 (currently Goyki 1-3) based on the project by Karl Hofacker.
Unfortunately, Fredryk Wilhelm Jüncke died in Berlin in 1894, before the construction work has ended.
After his death, the house was occupied by his wife, Amanda Hermine Agnes from house Claaszen and his grandson, Hans Acker.